Bij de training 'Wat is de vraag?' heb ik geleerd om goede & slecht geformuleerde onderzoeksvragen te herkennen. Door de onderzoeksvraag beter/concreter/specifieker te formuleren kan ik beter begrijpen wat het probleem is. Hierdoor kan een goed passende onderzoeksmethode gekozen worden. Dit alles resulteert in een passend rapport waar de klant ook echt iets mee kan. Ondanks dat de klant/marketeer vaak duidelijk voor ogen heeft wat hij/zij wil onderzoeken is de onderzoeksvraag en het probleem niet altijd goed geformuleerd of duidelijk. En het is aan ons marktonderzoekers om de klant hierin te begeleiden’ (Britt van Dongen, Research Consultant, MWM2)
Inzicht & Impact verzorgt een aantal workshops. De sessies combineren een solide theoretische basis met een praktijkgerichte inslag. je gaat na afloop naar huis met nieuwe theoretische bagage en praktische tools die je de volgende dag direct kunt gebruiken. De workshops duren van 9.30 tot 16.30.
- Zodra er 4 belangstellenden zijn, wordt er een datum voor de sessie geprikt in overleg met de deelnemers.
- Deze training kan ook als in-company training worden afgenomen.
Wat is de vraag?
Goed onderzoek beantwoordt de juiste onderzoeksvragen op een heldere manier. Om erachter te komen wat de juiste onderzoeksvragen zijn, moet helder zijn wat de opdrachtgever wil doen met de uiteindelijke onderzoeksuitkomsten. Dat betekent dat de interne en externe context duidelijk moet zijn. Deze workshop behandelt hoe je erachter komt wat de echte onderzoeksvragen zijn. Dan pas kun je bepalen op welke manier je deze het beste kunt beantwoorden en kies je de beste onderzoeksaanpak.
|
Inhoud
- De kloof tussen marketeer en marktonderzoeker
- Het nut van een goede probleemanalyse
- Hoe analyseer je een onderzoeksprobleem: interne en externe analyse
- Via centrale probleemstelling naar onderzoeksvragen
- Kies een effectieve en efficiënte onderzoeksaanpak
Bedoeld voor: iedereen die marktonderzoek effectiever en efficiënter wil toepassen. Zowel bureauonderzoekers als marktonderzoekers aan opdrachtgeverskant als marketeers die veel met marktonderzoek te maken hebben.
|
Interesse in workshop 'Wat is de vraag?'
|