Inzicht & Impact
  • Over Inzicht & Impact
    • Uitvoeren van marktonderzoek
    • Ondersteuning & Advies >
      • Marktonderzoek briefing
    • Trainingen en workshops >
      • Workshop Wat is de vraag?
      • Workshop Kwantitatief onderzoek, de basis
      • Workshop Vragenlijsten maken
  • Blog
    • Agile denken voor marktonderzoekers
    • Agile en marktonderzoek: een stroef huwelijk?
    • Vermijd de valkuilen van klanttevredenheidsonderzoek
    • Gedegenheid en relevantie, Yin & Yang van het marktonderzoek
    • De wankele business case van marktonderzoek
    • De kunst van het vragen stellen
    • De significante steekproef en andere misverstanden
    • Wat kost marktonderzoek?
    • De ene vraag die elke marktonderzoeker zou moeten stellen
    • Zou u deze komkommer aanbevelen?
    • Blog archief >
      • Het meest veelbelovende nieuwe marktonderzoek gereedschap komt uit de 19de eeuw
      • 9 essentiële onderdelen van een briefing
      • Big data: meer hooiberg dan heilige graal
      • Wie overbrugt de kloof tussen marktonderzoek en marketeer?
      • Is de focus group dood?
      • Rechter of ontdekkingsreiziger: de toekomstige rol van de marktonderzoeker
      • Meer impact voor marktonderzoek(ers)
      • Marktonderzoeker blijf bij je leest (en wees daar trots op)
      • Vergeet ‘insights’, lever inzicht
      • Nieuwe wegen
  • Contact
  • About Insight & Impact
Als EURIB-student heb ik het genoegen gehad een masterclass onderzoeksmethodologie bij te wonen, waarvan Durk Bosma docent was. Mijn medestudenten en ondergetekende zijn onder de indruk van het hoge niveau van de Masterclass en zowel van Durk's theoretische kennis als zijn enorme schat aan praktijkervaring. Diverse tips pas ik toe in mijn masterscriptie. Durk heeft als professional een grote drive om - met zowel een strategische, tactische als operationele bril op- echt het maximale uit onderzoek te halen. Zijn manier van lesgeven is zeer duidelijk en inspirerend!’ (Stephan Vollenbroek, Hoofd Communicatie Media Pensioen Diensten).
​Inzicht & Impact verzorgt een aantal workshops. De sessies combineren een solide theoretische basis met een praktijkgerichte inslag. je gaat na afloop naar huis met nieuwe theoretische bagage en praktische tools die je de volgende dag direct kunt gebruiken. De workshops duren van 9.30 tot 16.30. 
​

  • Zodra er 4 belangstellenden zijn, wordt er een datum voor de sessie geprikt in overleg met de deelnemers. 
  • Deze training kan ook als in-company training worden afgenomen.

Vragenlijsten maken

De vragenlijst is een cruciaal, maar toch vaak onderschat onderdeel van kwantitatief onderzoek. Om een echt goede enquête te maken, moet je rekening houden met wat een respondent kan beantwoorden, maar ook wat een opdrachtgever wil weten. Maar hoe maak je nu een goede vragenlijst? Waar begin je? 
Tijdens een interactieve en inspirerende dag komen alle aspecten van het opstellen van een goede vragenlijst aan bod. 
Foto
Inhoud
  • Het belang van de vragenlijst
  • Stappenplan
  • Richtlijnen voor goede vragenlijsten
  • Wat kan een respondent beantwoorden?
  • Vooruitkijken: welke data is nodig?
Bedoeld voor: iedereen die vragenlijsten voor kwantitatief onderzoek opstelt. 
​
  • Plaats: Den Haag
  • Kosten: €370,-.
  • Deelnemers ontvangen het boek ‘Wat is de vraag?’ van Durk Bosma en Erik de Kort
  • Maximaal 10 deelnemers
  • Gaat door bij 4 deelnemers
  • Bij inschrijving voor 3 trainingen krijg je €200,- korting
  • Bij inschrijving van 2 deelnemers van dezelfde organisatie voor een training, krijg je €150,- korting
Interesse in workshop 'vragenlijsten maken' 
Ik heb interesse!
Durk beheerst de theorie en praktijk van marktonderzoek en dat zie je terug in zijn training Kwantitatief marktonderzoek. Inspirerend en zeer verhelderend!’  (Ilse Schoenmaker, Research Director, MARE)

Terug naar overzicht workshops
Foto Logo Inzicht & Impact marktonderzoek
+31(0)6 1423 2441
durkbosma@inzichtimpact.nl
Laan van Meerdervoort 36
​2517AL Den Haag

Foto
 
​What's the Question?
  Wat is de vraag?
Future of Food Institute

Navigatie:
Ondersteuning en advies bij marktonderzoek
​Hulp bij marktonderzoekbriefings
Uitvoeren van marktonderzoek
Trainingen en workshops over marktonderzoek
Blogs over marktonderzoek
Contact met Inzicht & Impact
​
  • Over Inzicht & Impact
    • Uitvoeren van marktonderzoek
    • Ondersteuning & Advies >
      • Marktonderzoek briefing
    • Trainingen en workshops >
      • Workshop Wat is de vraag?
      • Workshop Kwantitatief onderzoek, de basis
      • Workshop Vragenlijsten maken
  • Blog
    • Agile denken voor marktonderzoekers
    • Agile en marktonderzoek: een stroef huwelijk?
    • Vermijd de valkuilen van klanttevredenheidsonderzoek
    • Gedegenheid en relevantie, Yin & Yang van het marktonderzoek
    • De wankele business case van marktonderzoek
    • De kunst van het vragen stellen
    • De significante steekproef en andere misverstanden
    • Wat kost marktonderzoek?
    • De ene vraag die elke marktonderzoeker zou moeten stellen
    • Zou u deze komkommer aanbevelen?
    • Blog archief >
      • Het meest veelbelovende nieuwe marktonderzoek gereedschap komt uit de 19de eeuw
      • 9 essentiële onderdelen van een briefing
      • Big data: meer hooiberg dan heilige graal
      • Wie overbrugt de kloof tussen marktonderzoek en marketeer?
      • Is de focus group dood?
      • Rechter of ontdekkingsreiziger: de toekomstige rol van de marktonderzoeker
      • Meer impact voor marktonderzoek(ers)
      • Marktonderzoeker blijf bij je leest (en wees daar trots op)
      • Vergeet ‘insights’, lever inzicht
      • Nieuwe wegen
  • Contact
  • About Insight & Impact