Als EURIB-student heb ik het genoegen gehad een masterclass onderzoeksmethodologie bij te wonen, waarvan Durk Bosma docent was. Mijn medestudenten en ondergetekende zijn onder de indruk van het hoge niveau van de Masterclass en zowel van Durk's theoretische kennis als zijn enorme schat aan praktijkervaring. Diverse tips pas ik toe in mijn masterscriptie. Durk heeft als professional een grote drive om - met zowel een strategische, tactische als operationele bril op- echt het maximale uit onderzoek te halen. Zijn manier van lesgeven is zeer duidelijk en inspirerend!’ (Stephan Vollenbroek, Hoofd Communicatie Media Pensioen Diensten).
Inzicht & Impact verzorgt een aantal workshops. De sessies combineren een solide theoretische basis met een praktijkgerichte inslag. je gaat na afloop naar huis met nieuwe theoretische bagage en praktische tools die je de volgende dag direct kunt gebruiken. De workshops duren van 9.30 tot 16.30.
- Zodra er 4 belangstellenden zijn, wordt er een datum voor de sessie geprikt in overleg met de deelnemers.
- Deze training kan ook als in-company training worden afgenomen.
Vragenlijsten maken
De vragenlijst is een cruciaal, maar toch vaak onderschat onderdeel van kwantitatief onderzoek. Om een echt goede enquête te maken, moet je rekening houden met wat een respondent kan beantwoorden, maar ook wat een opdrachtgever wil weten. Maar hoe maak je nu een goede vragenlijst? Waar begin je?
Tijdens een interactieve en inspirerende dag komen alle aspecten van het opstellen van een goede vragenlijst aan bod. |
Inhoud
- Het belang van de vragenlijst
- Stappenplan
- Richtlijnen voor goede vragenlijsten
- Wat kan een respondent beantwoorden?
- Vooruitkijken: welke data is nodig?
Bedoeld voor: iedereen die vragenlijsten voor kwantitatief onderzoek opstelt.
|
Interesse in workshop 'vragenlijsten maken'
|
Durk beheerst de theorie en praktijk van marktonderzoek en dat zie je terug in zijn training Kwantitatief marktonderzoek. Inspirerend en zeer verhelderend!’ (Ilse Schoenmaker, Research Director, MARE)