Inzicht & Impact
  • Over Inzicht & Impact
    • Uitvoeren van marktonderzoek
    • Ondersteuning & Advies >
      • Marktonderzoek briefing
    • Trainingen en workshops >
      • Workshop Wat is de vraag?
      • Workshop Kwantitatief onderzoek, de basis
      • Workshop Vragenlijsten maken
  • Blog
    • Agile denken voor marktonderzoekers
    • Agile en marktonderzoek: een stroef huwelijk?
    • Vermijd de valkuilen van klanttevredenheidsonderzoek
    • Gedegenheid en relevantie, Yin & Yang van het marktonderzoek
    • De wankele business case van marktonderzoek
    • De kunst van het vragen stellen
    • De significante steekproef en andere misverstanden
    • Wat kost marktonderzoek?
    • De ene vraag die elke marktonderzoeker zou moeten stellen
    • Zou u deze komkommer aanbevelen?
    • Blog archief >
      • Het meest veelbelovende nieuwe marktonderzoek gereedschap komt uit de 19de eeuw
      • 9 essentiële onderdelen van een briefing
      • Big data: meer hooiberg dan heilige graal
      • Wie overbrugt de kloof tussen marktonderzoek en marketeer?
      • Is de focus group dood?
      • Rechter of ontdekkingsreiziger: de toekomstige rol van de marktonderzoeker
      • Meer impact voor marktonderzoek(ers)
      • Marktonderzoeker blijf bij je leest (en wees daar trots op)
      • Vergeet ‘insights’, lever inzicht
      • Nieuwe wegen
  • Contact
  • About Insight & Impact
Foto
Is de focus group dood? De vraag komt met enige regelmaat terug. Zijn traditionele groepsdiscussies nog relevant in digitale tijden? Nee, de focusgroep is niet dood. 

Foto
Big data: meer hooiberg dan heilige graal. Big data is 'slechts'een nieuwe tool om marketeers te helpen. Het is niet de heilige graal die alle andere tools overbodig maakt. Naast het feit dat big data (op papier) geweldige kansen biedt, leert de ervaring dat het heel veel werk is, complex is en de resultaten soms ook gewoon teleurstellend zijn omdat het niet lukt om orde in de chaos te scheppen. 

Foto
​Meer impact voor marktonderzoek(ers). Iedereen heeft het erover, maar hoe zorg er nu voor dat marktonderzoek meer impact heeft? 4 tips die helpen.

Foto
Marktonderzoeker blijf bij je leest (en wees daar trots op). Marktonderzoek is alleen waardevol als het impact heeft op besluitvorming. Maar marktonderzoekers zijn lang niet altijd de juiste personen om zich bezig te houden met die besluitvorming. Dat kunnen ze vaak beter aan anderen overlaten

Foto
Vergeet ‘insights’, lever inzicht. Het woord ‘insight’ heeft een bijna magische klank gekregen, als ware het een soort tovermiddel waarmee een marketeer al zijn uitdagingen het hoofd kan bieden. Wat is dat nou, zo'n ‘insight’ en hoe vind je het?

Foto
Rechter of ontdekkingsreiziger: de toekomstige rol van de marktonderzoeker
Zowel marketeers als marktonderzoekers zijn van mening dat ‘insights’ professionals meer een strategische adviseursrol zouden moeten vervullen. Maar hoe, dat blijft de vraag.​

Foto
Wie overbrugt de kloof tussen marktonderzoek en marketeer? Oude rotten in het vak beamen dat de kloof al sinds jaar en dag bestaat. We kunnen echter stellen dat deze is vergroot door technologische ontwikkelingen en niet verkleind. 
​​

Foto
Nieuwe wegen. Al bijna 12 jaar ondernemer in marktonderzoek. Tijd voor een fris perspectief.

Foto Logo Inzicht & Impact marktonderzoek
+31(0)6 1423 2441
durkbosma@inzichtimpact.nl
Laan van Meerdervoort 36
​2517AL Den Haag

Foto
 
​What's the Question?
  Wat is de vraag?
Future of Food Institute

Navigatie:
Ondersteuning en advies bij marktonderzoek
​Hulp bij marktonderzoekbriefings
Uitvoeren van marktonderzoek
Trainingen en workshops over marktonderzoek
Blogs over marktonderzoek
Contact met Inzicht & Impact
​
Foto gebruikt onder Creative Commons van Tudor BuligÓ‘
  • Over Inzicht & Impact
    • Uitvoeren van marktonderzoek
    • Ondersteuning & Advies >
      • Marktonderzoek briefing
    • Trainingen en workshops >
      • Workshop Wat is de vraag?
      • Workshop Kwantitatief onderzoek, de basis
      • Workshop Vragenlijsten maken
  • Blog
    • Agile denken voor marktonderzoekers
    • Agile en marktonderzoek: een stroef huwelijk?
    • Vermijd de valkuilen van klanttevredenheidsonderzoek
    • Gedegenheid en relevantie, Yin & Yang van het marktonderzoek
    • De wankele business case van marktonderzoek
    • De kunst van het vragen stellen
    • De significante steekproef en andere misverstanden
    • Wat kost marktonderzoek?
    • De ene vraag die elke marktonderzoeker zou moeten stellen
    • Zou u deze komkommer aanbevelen?
    • Blog archief >
      • Het meest veelbelovende nieuwe marktonderzoek gereedschap komt uit de 19de eeuw
      • 9 essentiële onderdelen van een briefing
      • Big data: meer hooiberg dan heilige graal
      • Wie overbrugt de kloof tussen marktonderzoek en marketeer?
      • Is de focus group dood?
      • Rechter of ontdekkingsreiziger: de toekomstige rol van de marktonderzoeker
      • Meer impact voor marktonderzoek(ers)
      • Marktonderzoeker blijf bij je leest (en wees daar trots op)
      • Vergeet ‘insights’, lever inzicht
      • Nieuwe wegen
  • Contact
  • About Insight & Impact